Considerem que necessitem uns espais de
trobada pels alumnes fora de l’aula (com espai tradicional) per treballar tots
els aspectes de l’expressió i de la comunicació –verbal i corporal -. Usarem unes tècniques específiques d’aquests
àmbits així com de la relaxació. Aquests
llenguatges ens permetran accedir d’una manera diferent a la
personalitat de l’alumne i potenciar les
seves capacitats sense preocupar-nos del
perfeccionament de l’acció, sinó fixant la nostra atenció en la singularitat de
l’expressió. Això reforça la seva autoestima. Amb les tècniques de relaxació,
preparades per a adolescents, aconseguim disminuir els nivells d’ansietat i
estrès, així com rebaixar els nivells de tensió mental i física. Amb tots
aquests exercicis aconseguim millorar el rendiment, l’atenció, la concentració
i l’autocontrol en les conductes hiperactives i agressives. Aquestes tècniques
i els exercicis que hi van lligats, els podran fer servir en qualsevol moment
de la seva vida. Es un entrenament, una rutina a aprendre. A més és un espai participatiu en el qual es necessita a l’altre per tal
d’assolir un objectiu comú.
Totes les sessions estan organitzades en tres parts:
1. Rebuda en cercle i explicació molt detallada dels exercicis (recordatori)*.
2. De manera prèvia sempre es treballen exercicis d'estiraments. Seguidament passem a pràctica la tècnica. Sempre acabem aquesta part en una petita estona estirats al matalasset -sense instruccions-.
3. Estiraments i recullida de sensacions i impresions/comentaris.
Objectius generals del crèdit
- Conèixer els diferents llenguatges i expressions: verbal, escrit, plàstic, musical, corporal etc..
- Desenvolupar la capacitat d’acceptació d’un mateix i dels altres.
- Manifestar la capacitat d’ús dels diferents llenguatges i dels seus aprenentatges.
- Valorar, apreciar, participar i gaudir de l’esforç propi i del grup.
- Reforçar l’autoestima.
- Prendre consciència del propi cos.
Consells:
- Previ a la sessió cal explicar en detall el que faran, per què i els dubtes que genera l'activitat si cal amb model. Explicar molt bé les postures que es treballen.
- Música adequada en el to adequat.
- Roba i calçat adequat.
- Objectes personals guardats.
- Temperatura de la sala/ previsió de "manta", si cal.
- WC
- Reforçar dient Molt bé!, Lentament...
- Durant la sessió no preguntar i observar el model
Consells:
- Previ a la sessió cal explicar en detall el que faran, per què i els dubtes que genera l'activitat si cal amb model. Explicar molt bé les postures que es treballen.
- Música adequada en el to adequat.
- Roba i calçat adequat.
- Objectes personals guardats.
- Temperatura de la sala/ previsió de "manta", si cal.
- WC
- Reforçar dient Molt bé!, Lentament...
- Durant la sessió no preguntar i observar el model
Rebuda i explicació
Estiraments
Observació de la respiració
Massatge
Observació de la tensió
Massatge
Concentració
Psicomotricitat
Treballar amb l'altre/coordinació
Relaxació muscular Jacobson
Recollida de la sessió/impresions
Fantàstic el treball que feu tots!
ResponderEliminar